Evästeet
EvästeetLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Vaalikampanja nousee kirkon ytimestä sloganinaan uskottu toivottu rakastettu.
Kirkon viestintä ja Kirkkopalvelut ry tuottavat valtakunnallisen vaalikampanjan kumppaninaan mainostoimisto Sherpa.
Valtakunnallisen kampanjan kohderyhmänä ovat 30–55-vuotiaat, kirkkoon myönteisesti suhtautuvat kirkon jäsenet. Tavoitteena on sekä saada uusia ehdokkaita että nostaa äänestysprosenttia.
Valtakunnallisen kampanjan ensimmäinen vaihe ajoittuu ehdokasasetteluvaiheeseen elokuussa 2022. Toinen vaihe ajoittuu vaalien ennakkoäänestysaikaan. Kampanja keskitetään verkkoon, jossa äänestäjät ja potentiaaliset uudet ehdokkaat tavoitetaan parhaiten.
Vaalikampanja nousee kirkon ytimestä sloganinaan uskottu toivottu rakastettu.
Kampanjan pohja on kirkon Ovet auki -strategiassa, jonka mukaan kirkon on kutsuttava sisään aivan kaikki. Slogan uskottu toivottu rakastettu ja viesti "äänestä sellaisena kuin olet" kiteyttävät ajatuksen siitä, että me kaikki olemme tervetulleita kirkkoon ja äänestämään ja että me kaikki olemme uskottuja, toivottuja sekä rakastettuja. Kampanjaviesti on humaani, lämmin, lohduttava ja toivoa antava. Lisäksi se on totta meille kaikille.
Kampanja koostuu kolmen sanan yhdistelmistä. Yhteistä näille sanoille on, että ne kaikki liittyvät ihmisyyteen ja niistä löytyy viittaus kirkkoon. Osassa sanoista on sanaleikkiä ja hieman huumoria mukana. Pääviestiksi ja tunnukseksi on nostettu uskottu toivottu rakastettu, mutta kolmen sanan yhdistelmiä on muitakin.
Kaikki kampanjaan liittyvät materiaalit on kootty kirkon uuteen materiaalipankkiin. Mediapankkiin pääset tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä
Vaaleissa on äänioikeus 16 vuotta täyttäneillä kirkon jäsenillä. Nuorten aikuisten vaikuttamisryhmä NAVI toimii edistääkseen nuorten vaikuttamismahdollisuuksia ev.lut. kirkon piirissä ja tekee myös vaaleihin liittyvää kampanjointia. Lisätietoa NAVI:n verkkosivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.
EvästeetLinkki avautuu uudessa välilehdessä